Opskrivning til Dagplejen

Du kan skrive dit barn op til den kommunale dagpleje på Den Digitale Pladsanvisning. Det vil også være her, at du kan ansøge om økonomisk friplads.

Det er muligt at ønske en dagplejer, også selvom der ikke på det givne ansøgningstidspunkt er ansat en dagplejer i lokalområdet. Det vil være lederen af Dagplejen og lederen af Pladsanvisningen, der er undersøgende på og løbende vurderer, om der kan ansættes en dagplejer i et lokalområde under hensyn til den gennemsnitlige belægningsgrad, som er fastlagt af Kommunalbestyrelsen. Ligesom det fortsat skal ske inden for rammerne af retningslinjer for optagelse af børn i dagtilbud i Jammerbugt Kommune.

Vi anbefaler at du skriver dit barn op så tidligt som muligt. Du får en kvittering på opskrivningen inde på din bruger på Digital Pladsanvisning. Du vil blive kontaktet 2 - 3 måneder før behovsdato.

Er der spørgsmål til Dagplejen eller opskrivningen kan Pladsanvisningen kontaktes.

Du kan læse præsentationer og se billeder af dagplejerne her. Når du inde på Digital Pladsanvisning skriver op til dagpleje, har du også mulighed for at læse præsentationer af dagplejerne. Systemet vil automatisk finde de dagplejere frem som er nærmest din adresse ligesom det også er muligt at søge en specifik dagplejer frem.

Video fra en af vores dagplejere i Jammerbugt Kommune:

Pladsanvisningen visiterer efter politisk bestemte retningslinjer, se dokument nedenfor: